logo jihad
logo jihad
سه شنبه 11  اردیبهشت 1403
dividerآرشیو اخبارdividerارائه دستاوردهای پژوهشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش البرز
ارائه دستاوردهای پژوهشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش البرز
ارائه دستاوردهای پژوهشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش البرز

تازه ترین دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز از 24 تا 28 آذرماه جاری در محل دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است.


در این نمایشگاه که با همکاری استانداری البرز، شهرداری کرج، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی استان، پارک علم و فناوری استان، شرکت شهرک های صنعتی استان البرز و  دستگاه های اجرایی استان در حال برگزاری است پژوهشگران و فناوران دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی آخرین دستاوردهای خود را ارائه کرده اند.

دکتر عبدالله کامکار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز طی سخنانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که بعد از ظهر  یکشنبه 25 آذر در دانشگاه خوارزمی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن یکصدمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت:   البرز قطب علم و فناوری کشور محسوب می‌شود و بر همین اساس برازنده استان است که هفته پژوهش را به باشکوه ترین وجه ممکن ارج بگذاریم.

وی بر لزوم رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت تاکید و خاطرنشان کرد: برای این کار نیاز به تولید و ایجاد اشتغال داریم که البرز با داشتن سه هزار و 500 واحد تولیدی در این زمینه پتانسیل خوبی دارد.

کامکار ادامه داد: این واحدهای تولیدی امروز سربازان نبرد اقتصادی هستند چون شکل جنگ امروز ما با جنگ دیروز متفاوت است و در اقتصاد دنبال می‌شود.

وی با اشاره ظرفیت‌های خوب البرز در حوزه‌های مختلف علمی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی ما به پژوهشگر و فناور نیاز دارند. در استان البرز استارتاپ‌هایی داریم که کارهای خوبی انجام داده‌اند.
 کامکار از البرز به عنوان قطب دارویی کشور یاد کرد و گفت: داروهای تولیدی در این استان از چنان کیفیتی برخوردارند که  اخیرا در یک مناقصه دارویی در روسیه، شرکتی از البرز توانست رقبای اروپایی و آمریکایی خود را کنار بزند و برنده شود.

دکتر عزیزالله حبیبی، رییس دانشگاه خوارزمی هم در سخنانی به اعمال تحریم‌های جدید علیه کشور  اشاره و تصریح کرد: اگر پی‌ریزی ما در حوزه دانش و پژوهش خوب باشد آسیب‌پذیری ما در برابر تحریم به حداقل خواهد رسید.

 وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی به تحولات دانشگاه در چهار دهه اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب، دانشگاه یک نهاد آموزشی بود اما به تدریج زمینه پژوهش برای اساتید و سپس دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم شد و در حال حاضر هم مدتی است که به مقوله دانشگاه‌های نسل سوم وارد شده‌ایم.

وی ادامه داد: در این شرایط تکلیف ما این است که با نگاهی به جامعه و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به دردهای جامعه بپردازیم و راهکار ارائه‌ دهیم. بر همین اساس دانشگاه باید در بطن جامعه و صنعت در بطن دانشگاه قرار گیرد.

حبیبی به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه خوارزمی اشاره و اعلام کرد: این نمایشگاه حاصل تلاش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی صنعتی، آموزش و پرورش و نهادهای دولتی است که رهاورد یکساله خود را در عرصه علم، کارآفرینی و ایده‌پردازی به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در پنج هزار مترمربع و در قالب بیش از 170 غرفه برپا شده و در آن 400 طرح فناورانه به نمایش گذاشته شده و در طول برگزاری از 90 طرح جدید هم رونمایی خواهد شد.

حبیبی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه، 240 کارگاه هم برگزار خواهد شد.

    

    

    

    

1397-09-25

faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 523,483 | بازدید امروز : 36