logo jihad
logo jihad
شنبه 08  اردیبهشت 1403
dividerآرشیو اخبارdividerیک روز به یاد ماندنی: برای اولین بار پژوهشگاه دارای ایستگاه تحقیقات کشاورزی شد.
یک روز به یاد ماندنی:
برای اولین بار پژوهشگاه دارای ایستگاه تحقیقات کشاورزی شد.
یک روز به یاد ماندنی: برای اولین بار پژوهشگاه دارای ایستگاه تحقیقات کشاورزی شد.

  

با انتقال و بهره برداری از نخستین ایستگاه تحقیقاتی پژوهشگاه امکان کشت و ارزیابی مزرعه ای یافته های تحقیقاتی  که از گلوگاه های اصلی در روند ارائه و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشگاه بود فراهم شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با پیگیری های ریاست پژوهشگاه و مساعدت و حمایت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، پردیس کشاورزی شهید ناصربخت که در اختیار مرکز بود طی توافقی به پژوهشگاه منتقل شد.
این پردیس که 47 هکتار مساحت دارد شامل شش هکتار مجموعه دامپروری و ٤١ هکتار اراضی زراعی و باغی است.
محسن مردی، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با تقدیر از مساعدت و حمایت مسوولان سازمان و مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این زمینه اظهار داشت: نداشتن ایستگاه تحقیقاتی همواره یکی از دغدغه های جدی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بوده که باعث شده بود به رغم فعالیتهای گسترده تحقیقاتی در ورود محصولات به عرصه با مشکلات جدی مواجه باشیم. با رفع این مشکل و تسهیل و تسریع اجرای فازهای مزرعه ای پروژه  ها امید می رود ضمن رفع دغدغه ها و مشکلات محققان، روند تجاری سازی و عرضه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه هم با شتاب بیشتری دنبال شود.

 

  

  

  

  

 

 

 

1402-10-09
منبع : روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 523,107 | بازدید امروز : 88