logo jihad
logo jihad
شنبه 08  اردیبهشت 1403
dividerآرشیو اخبارdividerرئیس سازمان انرژی اتمی از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی در بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ضمن آشنایی با بخشی از دستاوردها و فعالیتهای شاخص پژوهشگاه از تلاش مدیریت و محققان این پژوهشگاه تقدیر و ابراز امیدواری کرد با توسعه همکاریهای مشترک شاهد بهره مندی هر چه بیشتر بخش کشاورزی از قابلیتهای فناوری هسته ای در این حوزه باشیم.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، محسن مردی سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی طی این بازدید که صبح روز شنبه دوم دی ماه صورت گرفت با خیر مقدم به اسلامی و هیات همراه در خصوص ظرفیتهای فناوری های نوین از جمله فناوری هسته ای در کمک به تامین امنیت غذایی پایدار کشور سخن گفت و آمادگی پژوهشگاه را برای همکاری های مشترک با سازمان انرژی اتمی در راستای توسعه کاربرد فناوری هسته ای در بخش کشاورزی اعلام کرد.
 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان بازدید از پژوهشگاه و دیگر موسسات مستقر در مجموعه تحقیقاتی سازمان تات  که با همراهی خیام نکوئی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد در نشستی با رئیس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان و روسای موسسات تحقیقاتی، تات و سازمان انرژی اتمی را دو سازمان یکپارچه توصیف کرد که هیچ مرز مشترکی بین آن ها وجود ندارد و برای دستیابی به زنجیره ارزش در تولیدات محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی پایدار تلاش و همکاری  می کنند.
اسلامی با اشاره به حمایت و پشتیبانی سازمان انرژی اتمی  از سازمان تات، بر استفاده از فناوری هسته ای در راستای افزایش بهره وری و رسیدن به امنیت غذایی پایدار تاکید کرد .
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد ظرفیت هسته ای در کشور، گفت: باید از همه ظرفیت های فناوری هسته ای در راستای خدمت به مردم جامعه و رسیدن به امنیت غذایی پایدار، با تدوین تفاهم نامه های مشترک بین دو سازمان  استفاده کنیم .
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ظرفیت‌های مؤسسات تحقیقاتی سازمان تات ابراز کرد: علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت‌ها برای استقرار سامانه‌های پرتودهی در این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی کشور هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته ای گفت: با فناوری هسته ای و مشارکت سازمان انرژی اتمی، قابلیت افزایش تولید محصولات کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.
خیام نکوئی با بیان این که سازمان انرژی اتمی با همکاری و حمایت از سازمان تات یک مدافع امنیت غذایی در کشور خواهد بود تصریح کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تنها با تولید بذر، گیاهان دارویی و واکسن های انسانی و دامی در سال مانع خروج یک میلیارد و ۴۰۰ میلون دلار ارز از کشور است.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تامین امنیت غذایی بر اولویت قرار دادن این مهم‌ و  تامین غذای مردم در برنامه ها و سیاست های کلان کشور تاکید کرد.

                                               

 

1402-10-02
منبع : اداره روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 523,087 | بازدید امروز : 78