logo jihad
logo jihad
جمعه 28  اردیبهشت 1403
dividerآرشیو اخبارdividerسرپرست جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه منصوب شد
سرپرست جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه منصوب شد
سرپرست جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه منصوب شد

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، طی حکمی، مهرآنا کوهی، دانشیار بیوتکنولوژی کشاورزی پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیت‌های ثانویه پژوهشگاه را به سمت سرپرست این پژوهشکده منصوب کرد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مراسم تکریم مرتضی ابراهیمی، رئیس پیشین و معارفه مهرآنا کوهی، سرپرست جدید پژوهشکده، روز دوشنبه با حضور  حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی، نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین اباذر بختیاری، نماینده  ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،
محسن دادار، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و رئیس و جمعی از معاونان و مدیران پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در محل پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیت‌های ثانویه در اصفهان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، ابراهیمی ضمن خیرمقدم به حاضران، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای پژوهشکده در دوره مسوولیت خود ارائه داد.
محسن مردی، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مشاور عالی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی(تات) هم در سخنانی با اشاره به نقش ویژه این سازمان و پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در رفع چالش‌ها و مشکلات بخش کشاورزی، توضیحاتی در خصوص فعالیتها و دستاوردهای پژوهشگاه خصوصا پژوهشکده متابولیت های ثانویه ارائه داد. 

وی با تقدیر از تلاش ها و خدمات موثر ابراهیمی در دوره مسوولیت و آرزوی توفیق برای سرپرست جدید پژوهشکده خاطرنشان کرد: محور فعالیتهای پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیت‌های ثانویه بر تحقیقات در حوزه گیاهان دارویی مناطق مرکزی کشور است که در این راستا دستاوردها و توفیقات فراوانی داشته است. این پژوهشکده همچنین نقشی کلیدی و راهبردی در تامین هسته‌های اولیه سیب زمینی به عنوان سومین محصول تولیدی کشور دارد.

 مردی در ادامه بر تمرکز بیش از پیش پژوهشکده بر گیاهان دارویی و حل مشکلات کشاورزی مناطق مرکزی کشور خصوصا استان اصفهان تاکید کرد.
فراهم کردن زمینه حضور و همکاری هر چه بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط نزدیکتر و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت های پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی استان از دیگر محورهای مورد تاکید در صحبتهای رییس پژوهشگاه بود.

در ادامه مرادمند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم با تقدیر از فعالیتها و دستاوردهای پژوهشکده متابولیت‌های ثانویه و مجموعه پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی  تاکید کرد که این سازمان از همه ظرفیت‌های استان برای حمایت از پژوهشکده و توسعه همکاری‌ شرکت‌های دانش‌بنیان با پژوهشکده استفاده خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی هم با تقدیر از تلاش‌های ابراهیمی و امیدآفرین توصیف کردن اقدامات پژوهشکده اظهار داشت:  کارهای بزرگی مثل تولید هسته اولیه بذر سیب زمینی عاری از ویروس که توسط محققان جوان در پژوهشگاه و دیگر مراکز تحقیقاتی کشور انجام می‌شود مایه امید و دلگرمی مردم و زمینه‌ساز اقتدار و سربلندی روزافزون ایران اسلامی است.
وی تاکید کرد که دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها نیز با تمام توان از توسعه فعالیت‌های پژوهشگاه در حوزه های مختلف حمایت می‌کنند.
در ادامه این مراسم محسن دادار رییس مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ضمن اعلام آمادگی کامل این مرکز جهت تعریف و اجرای پروژه های مشترک با پژوهشگاه در راستای رفع چالشهای کشاورزی استان، از ایجاد زیرساختهای لازم جهت ایجاد دهکده نوآوری و فن آوری مرکز با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان جهادکشاورزی و استانداری استان اصفهان در مجاورت پژوهشکده بیوتکنولوژی متابولیتهای ثانویه با هدف ایجاد فضای مناسبتر تحقیقات در پژوهشکده خبر داد.
در پایان، کوهی، سرپرست جدید پژوهشگاه هم با تشکر از تلاش های ابراهیمی در دوره ریاست پژوهشکده و حسن اعتماد رییس پژوهشگاه در واگذاری این مسوولیت به وی به تبیین برخی محورهای برنامه های خود پرداخت و در این راستا بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی برای مشارکت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه ای تاکید کرد.

 

 

1403-02-11

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 532,108 | بازدید امروز : 705