logo jihad
logo jihad
جمعه 10 فروردین 1403
dividerآرشیو اخبارdividerاستاد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان سرآمد علمی استان البرز تجلیل شد
استاد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان سرآمد علمی استان البرز تجلیل شد
استاد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان سرآمد علمی استان البرز تجلیل شد

 

  بنیاد نخبگان استان البرز طی مراسمی از دکتر مریم هاشمی، استاد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به عنوان سرآمد علمی استان تجلیل کرد.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مراسم تجلیل از دکتر مریم هاشمی، دکتر محمد پازوکی- استاد پژوهشکده انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی - و دکتر غلامرضا اسلامپور- استاد شیمی فیزیک دانشگاه خوارزمی – که از سوی شورای علمی بنیاد نخبگان استان البرز به عنوان سرآمدان علمی استان البرز در سال 1401 شناخته شده اند، روز دوشنبه 15 اسفند با حضور جمعی از مسوولان و چهره های علمی ملی و استانی در سالن غدیر دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی در کرج برگزار شد.

  دکتر کاوه حدادپور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز طی سخنانی در این مراسم با ابراز خشنودی از حضور در جمع سرآمدان و نخبگان استان گفت: استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور دارای تمرکز بسیار خوبی از لحاظ مراکز علمی در سطح ملی و واحدهای صنعتی است.   وی تصریح کرد: وظیفه ما استفاده بهینه از ظرفیت بالفعل و بالقوه مراکز علمی-تحقیقاتی و واحدهای صنعتی استان البرز با هدف رشد و توسعه همه جانبه استان البرز است.   حدادپور افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف سیاست‌مداران استان، تقویت هویت‌محوری در سطح استان و کشور است و برای تحقق این امر می‌بایست ضمن شناسایی دقیق نخبگان علمی و دانشمندان مان، در عرصه تکریم و الگوسازی از ایشان نیز گام برداریم.   وی تصریح کرد: تهیه و انتشار مستند و زندگی نامه سرآمدان و نخبگان با هدف الگوسازی و تقویت روحیه خودباوری و غرور ملی در جامعه باید در رأس توجه رسانه‌های استانی و ملی واقع شود.  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز تأکید کرد: در مراسم‌ها و رویدادها استان نظیر گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری باید با دعوت از سرآمدان علمی استان برای استفاده از نقطه نظرات ایشان و شناساندن ایشان به قشر جوان جامعه بیشتر بهره‌مند شویم و برگزاری رویدادهای تکریم و الگوسازی را در سطح استان‌های کشور به صورت مستمر انجام دهیم.  

حدادپور افزود: استمرار و تمرکز به معرفی سرآمدان و نخبگان جامعه منجر به بهره‌مندی و استفاده بیشتر و موثرتر از تفکر و تجارب ارزنده این عزیزان توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی خواهد شد.    

دکتر محسن شاهرضایی، مدیر کل الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان هم طی سخنانی با بیان این که هدف از برگزاری این قبیل مراسم‌ها، سپاسگذاری و قدردانی از تلاش‌های مفاخر کشور و الگوسازی از سرآمدان علمی برای نسل جوان است، اظهار داشت: ما به عنوان مردمی قدرشناس، باید سپاسگذار افرادی باشیم که سال‌های زیادی از عمر گرانقدر خود را برای خدمت گذاری به جامعه صرف کرده اند.

  وی خاطرنشان کرد: سپاسگذاری به تنهایی کافی نیست و این قدردانی‌ها باید به الگوسازی از طریق انتشار زندگی‌نامه سرآمدان، ساخت مستند از زندگی نخبگان و ... منجر شود.   مدیر کل الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: بنیاد خود را مکلف می‌داند که سرآمدان حوزه‌های مختلف را در سراسر کشور شناسایی و ایشان را از طریق برنامه‌های مختلف و متنوع به جوانان کشور معرفی نماید.   وی خطاب به جوانان و دانشجویان حاضر در مراسم، تصریح کرد: اثرگذاری چنین برنامه‌هایی برای نسل جوان به عنوان نیروهای انسانی فعال و آینده‌ساز کشور است که باید از افراد نخبه و سرآمد الگو و سرمشق بگیرند.   شاهرضایی اظهار داشت: جایزه علامه طباطبایی در سالیان گذشته برای تکریم از اساتید سرآمد کشور و در حال حاضر جایزه مصطفی (ص) در راستای تکریم و قدردانی از سرآمدان و نخبگان کشور و جهان اسلام توسط بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی و تعریف شده است.  

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به نیازهای روحی و معنوی سرآمدان و نخبگان اثرگذار کشور افزود: یکی از کارهای شایسته در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی، اختصاص فضایی برای نصب سردیس و انتشار زندگی نامه سرآمدان و نخبگان برای الگوبرداری نسل جوان از این مفاخر است.   مدیر کل الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان برنامه‌های متنوعی را برای بهره‌مندی از تجارب ارزنده سرآمدان و مفاخر کشور در طول سالیان گذشته و اکنون در حال اجرا دارد که می توان به طرح گذراندن پسا دکتری توسط دانش ‌آموختگان جوان و مستعد زیر نظر اساتید سرآمد و نخبه اشاره داشت.   گفتنی است در این مراسم، دکتر غلامرضا اسلامپور، استاد دانشگاه خوارزمی، دکتر مریم هاشمی، استاد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و دکتر محمد پازوکی، استاد پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان سرآمد علمی استان البرز در سال 1401 با حضور جمعی از مسوولان، سرآمدان و چهره های علمی از جمله معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز، رییس دانشگاه خوارزمی، دکتر صالحی، رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، مدیرعامل شتابدهنده دانش بنیان سیوان و مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان و اجتماعات نخبگانی با اهدا لوح ارج‌نامه و هدایا تجلیل و تکریم شدند.  

  گفتنی است دکتر مریم هاشمی، استاد پژوهشی بخش تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که در کنار تحقیقات گسترده کاربردی و سوابق مدیریتی از قبیل معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه و ریاست بخش بیوتکنولوژی میکروبی دارای بیش از 70 مقاله علمی - پژوهشی و h-index 28 می باشد، تحصیلات دکتری خود را در سال ۱۳۸۹ در رشته مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی با گرایش بیوتکنولوژی) در دانشگاه تهران به پایان برده و از سال ۱۳۸۴ در بخش تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشگاه تحقیقات خود را در زمینه مهندسی فرآیندهای زیستی، تولید فرآورده های میکروبی و محصولات فراسودمند آغاز کرده است.  

جداسازی، تعیین ویژگی‌ها و بهینه‌سازی تولید زیست توده و أنواع متابولیت‌های میکروبی، تولید محصولات با ارزش افزوده از پسماندهای کشاورزی و صنایع غذایی در سامانه های مختلف تخمیری، تولید انواع آنزیم های صنعتی، الیگوساکاریدها، پپتیدهای زیست فعال و رنگدانه‌ها از زمینه‌های تحقیقاتی وی می‌باشد.   دکتر هاشمی که از سال ۱۳۸۹ در زمینه بهره‌برداری از نانوفناوری با هدف کاهش ضایعات پس از برداشت محصولات کشاورزی فعالیت دارد، دستاوردهای متعددی از جمله دستیابی به سه دانش فنی در زمینه پوشش های خوراکی زیست فعال مبتنی بر فناوری نانو برای افزایش ماندگاری أنواع میوه و گوشت تازه و دانش فنی تولید آنزیم‌های صنعتی، انعقاد قرارداد همکاری پژوهشی و توسعه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی و امکان سنجی بهره برداری صنعتی از ماشین الات پلاسمای سرد جهت مهار فعالیت لیپولیتیکی و افزایش ماندگاری جوانه گندم (همکاری پژوهشی با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت کاوش یاران فن پویا و گروه صنعتی و پژوهشی فرهیختگان زرنام ) را در کارنامه پژوهشی خود دارد.   هاشمی، طی پنج سال اخیر راهنمایی و مشاوره ۱۴ دانشجوی دکتری و هفت پایان نامه کارشناسی ارشد را هم بر عهده داشته است

 

 

 

  

  

  

  

 

 

 

خبر:

عکس: حسن سمیعی

1401-12-16
منبع : روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 518,919 | بازدید امروز : 12