logo jihad
logo jihad
پنج شنبه 09 فروردین 1403
dividerآرشیو اخبارdividerبرگزاری اولین گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی
برگزاری اولین گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی
برگزاری اولین گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی

 

اولین گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی موسسه ها و مراکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛ آغاز به کار کرد.

 

    به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛ روز چهارشنبه 10 اسفند ماه 1401 اولین گردهمایی و نشست تخصصی مدیران روابط عمومی موسسه ها و مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر زارعان معاون امور رسانه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، دکتر دالوند مدیر کل روابط عمومی سازمان تات، دکتر میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)، مهندس امینی مدیر اسبق روابط عمومی سازمان تات و مدیران روابط عمومی موسسه ها، مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سازمان تات در سالن اجتماعات استاد شهید مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛ به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

در این گردهمایی ابتدا دکتر میر رحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم  به مهمانان و شرکت کنندگان  به نقش مهم و کلیدی روابط عمومی اشاره نمود. وی اظهار داشت: روابط عمومی ها در سازمان ها نقش بی نظیری ایفا می کنند و می توانند ابزار اصلی جهاد تبین باشند. وی افزود: مطرح کردن نقاط ضعف و ارائه راه حل یکی از وظایف اصلی روابط عمومی است.

دکتر میررحیمی در ادامه گفت: سازمان تات به عنوان یک سازمان دانش بنیان ، بهره ور و پاسخگو نیازمند روابط عمومی قوی می باشد.

وی در ادامه سخنان خود ایفای نقش روابط عمومی را در چهار حوزه: اجرای رویکرد جهاد تبیین، زمینه سازی و تسریع روند توسعه زیست بوم نوآوری در بخش کشاورزی، کمک به تنویر افکار عمومی جامعه برای همراهی با سیاست های تامین امنیت غذایی و تبین جایگاه بخش خصوصی و دانش بنیان در توسعه بهره وری سازمان بیان کرد.

سپس دکتر رضا زاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با تبریک اعیاد شعبانیه از برگزاری این گردهمایی و حضور خود در این نشست ابراز خرسندی نمود. ایشان در بیانات خود به اهمیت جهاد تبیین از زبان مقام معظم رهبری پرداخت و خاطر نشان کرد: تبیین عبارتی نو در فرهنگ ایرانی اسلامی کشور ما است و تبیین توصیف نیست، مرحله بعد از توصیف است. وی افزود: عبارت مقدس جهاد یک حرکت ویژه است و ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی نیاز ضروری امروز کشور ماست.

وی در ادامه  به نقش و اهمیت روابط عمومی و امور رسانه پراخت و نقش و جایگاه روابط عمومی ها و امور رسانه را در حوزه جهاد تبیین بیان کرد و تاکید نمود: هزینه درحوزه روابط عمومی و رسانه سرمایه گذاری مضاعف است نه اتلاف منابع و رسانه مستلزم هزینه و نیرو است. وی در ادامه سخنان خود نقش و اهمیت روابط عمومی ها در عصر ارتباطات و اطلاعات را از دو زاویه بیان کرد و گفت: اهمیت تولید و حفظ سرمایه اجتماعی با استفاده از رسانه است و یکی از بهترین، مهم ترین و قوی ترین پایگاه های کاری در تمام دنیا مجموعه روابط عمومی است و باید در حفظ این جایگاه کوشا باشیم.

در ادامه دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش  و ترویح کشاورزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از همکاران روابط عمومی موسسات و مراکز استانی، از همکاران خواست تا جایگاه روابط عمومی در سازمان خود را با همت خویش ارتقاء دهند. ایشان خاطر نشان کرد: اگر از مجموعه ای به عنوان یک مجموعه افتخارآمیز نام برده شد قطعا روابط عمومی آن مجموعه توانسته به رسالت خویش عمل نماید. ایشان به نقل از دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خانواده بزرگ سازمان تات اگر اتحاد، انسجام و وحدت و یکپارچگی نباشد، اهداف محقق نخواهد شد و اگر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نباشد، امنیت غذایی کشور در خطر خواهد بود، پس باید سازمان را با کمک یکدیگر ارتقاء دهیم.

وی یاد آور شد: نقش روابط عمومی ها در روشنگری افکار عمومی و افکارسنجی و آگاهی سازی است  و لازمه کار در روابط عمومی عشق و شوق است و برخط ترین حوزه شما هستید.

وی افزود: اهمیت برگزاری این جلسات بالا بردن دانش افراد می باشد و برای رسیدن به اهداف  آینده سازمان  می تواند نقش آفرین و اثر بخش باشد.

رئیس سازمان تات خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: با افزایش مطالعه، برگزاری دوره های مستمر پودمانی برای ارتقا توانمندی ها، افزایش تعامل با بالاترین افراد مجموعه، تحکیم ارتباط با معاونین، نوآوری مستمر و مداوم، استفاده مطلوب از ابزارها و اشتراک گذاری تجربیات می توانیم به اهداف آینده سازمان دست یابیم.

در این نشست از مدیران روابط عمومی برتر موسسه ها و مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سازمان تات با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در روز اول این گردهمایی کارگاه آموزشی "مهندسی ارتباطات هوشمند برای مدیران موفق" با تدریس دکتر شکری خانقاه برگزار شد و شرکت کنندگان از توان علمی این استاد برجسته بهره مند شدند.

این همایش با هدف هم اندیشی و اتخاذ سیاست های ارتباطی برای توسعه بخش کشاورزی، امنیت غذایی کشور و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای سیاست ها و برنامه‌های رسانه ای سازمان تات در حال برگزاری است.

 

 

1401-12-14
منبع : روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 518,893 | بازدید امروز : 26