logo jihad
logo jihad
پنج شنبه 09 فروردین 1403
dividerآرشیو اخبارdividerگفتگوی اختصاصی رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با شبکه بین المللی جام جم
گفتگوی اختصاصی رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با شبکه بین المللی جام جم
گفتگوی اختصاصی رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با شبکه بین المللی جام جم

 

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی طی مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی جام جم به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت توسعه زیست فناوری و دیگر فناوری های نوین کشاورزی به عنوان عامل بقای کشاورزی در آینده از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور خبر داد.

 

دکتر صالحی جوزانی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عوامل برنامه ساز شبکه جهانی جام جم سخن می گفت ضمن تاکید بر اینکه قرن حاضر قرن توسعه فن آوریهای نوین است خاطرنشان کرد: با تلاش محققان پژوهشگاه علاوه بر انتشار بیش از سه هزار مقاله در مجلات معتبر علمی در مرزهای دانش روز دنیا، سالانه بیش از 70 میلیون دلار صرفه جویی ارزی و بیش از 25 هزار میلیارد ریال ارزش افزوده عائد بخش کشاورزی شده که نشان از اثربخشی بالای تحقیقات این پژوهشگاه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی مثل گسترش خشکی، کم آبی و شوری، تامین امنیت غذایی بشر با کشاورزی سنتی امکانپذیر نیست و لذا فناوری های نوینی که عمدتا مرتبط با بیوتکنولوژی هستند به عنوان نجات دهنده آینده کشاورزی مورد توجه قرار دارند. با توجه به این که مهمترین اولویت پژوهشگاه، بهره گیری از فناوری های نوین خصوصا زیست فناوری و نانوفناوری در جهت حل معضلات بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی است با تلاش جهادگونه همکاران پژوهشگاه، عموم این فناوری های جدید را که در مرز دانش جهانی هستند را در اختیار داریم و در حوزه های مختلف مثل تکثیر گونه های باغی سخت تکثیر، تولید و توسعه کودها و آفتکش های زیستی، گیاهان دارویی، ریزجلبک ها، استارترهای صنایع لبنی، پروبیوتیکهای دام و طیور و آبزیان و ... از آنها استفاده می کنیم.

صالحی جوزانی در خصوص جایگاه بین المللی ایران در حوزه زیست فناوری گفت: در حال حاضر رتبه 12 زیست فناوری دنیا را در اختیار داریم و در حوزه زیست فناوری کشاورزی هم حداقل در سطح خاورمیانه و غرب آسیا جزو کشورهای پیشرو هستیم. پژوهشگاه بیوتکنولوژی هم به عنوان نقطه تماس کشورهای اکو در زیست فناوری کشاورزی به کشورهای منطقه خدمات آموزشی و تحقیقاتی می دهد.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه جوانان بسیار توانمند، کوشا و هوشمندی در مراکز پژوهشی کشور داریم که با حمایت بیشتر دولت از آنها، شاهد تحولاتی بزرگ در توسعه بخش کشاورزی و ارتقای سطح رفاه کشاورزان و عموم جامعه و افزایش امید در مردم خواهیم بود.

 

 

 

  

 

 

 

 

1401-11-09
منبع : روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 518,894 | بازدید امروز : 27