logo jihad
logo jihad
پنج شنبه 06  اردیبهشت 1403
dividerآرشیو اخبارdividerدوره آموزش آیین نگارش ویژه کارکنان پژوهشگاه برگزار شد
دوره آموزش آیین نگارش ویژه کارکنان پژوهشگاه برگزار شد
دوره آموزش آیین نگارش ویژه کارکنان پژوهشگاه برگزار شد

 

دوره آموزش آیین نگارش به همت اداره آموزش پژوهشگاه با هدف آشنایی کارکنان با اصول آیین نگارش و مکاتبات اداری، روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه از ساعت 9 الی 13 در سالن 150 نفره اصلاح بذر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، در این دوره آموزشی که توسط دکتر مریم شریف نسب دکتری زبان و ادبیات فارسی و استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور برگزار شد، جمع کثیری از کارشناسان، مدیران و پژوهشگاه و همکاران موسسات تحقیقاتی حضور داشتند که و به طور تئوری و عملی با مباحث مرتبط با آیین نگارش و مکاتبات اداری در سازمان ها آشنا شدند.

مدرس این دوره آموزشی، با تشریح مفهوم ارتباط موثر و عناصر ارتباطی، نوشتن را یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی خصوصا برای کارکنان

سازمان ها توصیف کرد و گفت: برای اینکه فهم درستی از کارمند بخواهیم، مطالب باید فهیم بیان شود و همگی ما باید شیوه صحیح انتقال دانش را فرابگیریم.

در این زمینه، سیستم باید مهارت ها و ابزار ارتباطی را که نوشتن یکی از آنهاست، آموزش ببیند.

شریف نسب در گفتگو با روابط عمومی پژوهشگاه درخصوص اهمیت نگارش و مکاتبات اداری به عنوان یک ابزار ارتباطی اظهار داشت: به ثمر رسیدن فرایند ارتباطات، نیازمند استفاده از ابزارهای خاصی است که یکی از این ابزارها، نوشتار است.

وی بااشاره به اهمیت برگزاری این قبیل دوره ها گفت: نامه اداری در هر سازمان در حکم لباس هر یک از مدیران و کارکنان است و هر چه نظیف تر باشد، حیثیت شخصی و سازمانی فرد  بهتر حفظ می شود؛ لذا، بایسته است اعضای هر سازمان، آیین نگارش و اصول مکاتبات اداری را فرا بگیرند.

شریف نسب با اشاره به اینکه این قبیل آموزش ها، زمانی مفیدتر خواهد بود که از سطح مدیران آغاز شود، چون اگر مدیری از این اصول آگاهی نداشته باشد، ممکن است، مکاتبات صحیح کارکنان را نپذیرد؛ البته، همان طور که تاکید شد، فرا گرفتن این اصول برای هر یک از کارکنان ادارات بایسته است

وی ضمن تقدیر از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به خاطر برگزاری این دوره و اهمیت دادن به موضوع مکاتبات اداری و آیین نگارش، اظهار امیدواری کرد کارکنان سازمان ها خصوصا موسسات و مراکز تحقیقاتی بتوانند مهارت های خود را در زمینه اصول نوشتاری و مکاتبات اداری ارتقا دهند.

 

         

 

1401-11-05
منبع : اداره روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 522,869 | بازدید امروز : 19