logo jihad
logo jihad
سه شنبه 28 فروردین 1403
dividerآرشیو اخبارdividerچهاردهمین جلسه شورای مرکز رشد واحد های فناور بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور برگزار شد.
چهاردهمین جلسه شورای مرکز رشد واحد های فناور بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور برگزار شد.
چهاردهمین جلسه شورای مرکز رشد واحد های فناور بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور برگزار شد.

 

 

چهارهمین جلسه شورای مرکز رشد بیوتکنولوژی کشاورزی پژوهشگاه، در روز شنبه دهم دی ماه به میزبانی پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری در رشت و با مشارکت شماری از اعضای شورای مرکز رشد، بصورت حضوری / وبیناری برگزار شد.

 در ابتدای این نشست، دکتر غلامرضا صالحی جوزانی؛ رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های  آقای دکتر علیرضا ترنگ؛ رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری و دکتر نورحسینی؛ سرپرست مرکز رشد به جهت حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از فناواران و نوآوران حوزه بیوتکنولوژی و برگزاری جلسه شورای مرکز رشد، نیروهای شاغل در هسته ها و واحدهای فناور مستقر در این مجموعه را همانند نیروهای انسانی شاغل در پژوهشگاه قلمداد نمودند و استفاده از پتانسیل و دانش آنان را در جهت ارتقای حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی بسیار موثر برشمردند.

در ادامه جلسه گزارش عملکرد واحد فناور مهر زیست گیاه گیلان  در خصوص "وضعیت تکثیر گیاه رازک، استقرار در مزرعه ، تولید، فروش و اشتغالزایی مرتبط با آن" توسط سرکار خانم دکتر مهرناز فلکی؛ مدیر عامل این واحد فناور ارائه شد و پس از بحث و تبادل نظر و بیان نظرات اعضاء محترم شورا، ارزیابی نهایی صورت گرفت. ارائه گزارش عملکرد توسط مدیر عامل واحد فناور گسترش پدیده گیل دیلم (آقای مهندس خلیلی) نیز از دیگر موراد مطرح شده در جلسه فوق بود که تصمیم گیری درخصوص ادامه فعالیت و تعهدات مرتبط با آن توسط شورای مرکز رشد به رای گیری گذاشته شد.

چهاردهمین جلسه شورای مرکز رشد بیوتکنولوژی با بررسی برنامه های آتی مرکز رشد ادامه یافت که برگزاری رویداد کارآفرینی با رویکرد بیوتکنولوژی کشاورزی در مجموعه پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری مورد تاکید و موافقت همه اعضای محترم حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر شد چهارچوب پیشنهادی جهت برگزاری این رویداد در شش ماه اول 1402 مشخص گردد. در همین راستا جناب آقای دکتر صالحی بعنوان ریاست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، خانم دکتر حسینی بعنوان ریاست مرکز تحقیقات برنج کشور، آقای دکتر شناور بعنوان ریاست انستیتو تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر، خانم پورمرادی (مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری گیلان) و جناب آقای دکتر ترنگ بعنوان ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری موافقت مجموعه های خود را جهت مشارکت در برگزاری و انجام حمایت مادی و معنوی از این رویداد اعلام نمودند. همچنین مقرر شد پروپوزالی هدفمند برای طرح در جلسه بعدی شورا تهیه گردد به طوری که حوزه تخصصی مرتبط با آن مشخص و شبکه سازی های موثر در آن در نظر گرفته شود.

ریاست محترم پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در ادامه بیان نمودند که هدف اصلی این رویداد را بایستی به دو بخش شناسایی نیازهای فناورانه و انتقال فناوری مطرح نمودند تا جذب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد در هر دو بخش پیش بینی گردد. ایشان بهره گیری از تجربیات آقای دکتر آزادی و خانم دکتر کوثری را در برگزاری رویداد زیست فناوری پژوهشگاه را جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد موثر و کارآمد دانستند.

 

 

  

  

  

 

 

 

1401-10-12
منبع : روابط عمومی پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری

  • آخرین اخبار
  • آخرین مقالات
faq
©  تمامی حقوق برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک
بازدید کل : 521,321 | بازدید امروز : 362